Przebudowa ciągu drogi powiatowej nr 3831P w Wolsztynie2009-07-14  


 

    Zarząd Powiatu zlecił wykonanie dokumentacji projektowo kosztorysowej na przebudowę ciągu dróg powiatowych nr 3831P dotyczących ulic w Wolsztynie: Gajewskich – Wschowska – Drzymały – Poznańska ( w Karpicku). Dokumentacja dotyczy kapitalnego remontu nawierzchni w/w ulic oraz infrastruktury towarzyszącej.
W ramach tej infrastruktury przewidujemy:
  1. W ciągu ulic Gajewskich i Wschowskiej budowę chodnika po prawej stronie zaś po lewej stronie ciągu pieszo-rowerowego.
  2. W ciągu tych ulic projektant ma rozważyć możliwość wybudowania parkingów.
  3. Przebudowę skrzyżowania ulic Gajewskich, Lipowej, Wschowskiej i Roberta Kocha na skrzyżowanie typu „rondo”. To rozwiązanie jest traktowane jako alternatywne do istniejącego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną w miarę możliwości terenowych, technicznych i ekonomicznych.
  4. W ciągu ulicy Drzymały od ronda „Solidarności” do ulicy Drzymały wykorzystać istniejący ciąg pieszo-rowerowy po stronie lewej oraz wybudować chodnik po stronie prawej.
  5. Od skrzyżowania ulicy Drzymały z Źródlaną do ronda przy drodze wojewódzkiej nr 305 po stronie prawej chodnik a po stronie lewej ciąg pieszo-rowerowy. Rozważyć również budowę parkingów na tym odcinku.
  6. Ulica Poznańska w Karpicku od ronda przy drodze wojewódzkiej nr 305 aż do ulicy Podgórnej w Karpicku jednostronny ciąg pieszo-rowerowy.
  7. Ulica Poznańska w Karpicku od skrzyżowania z Podgórną (Karpicko) aż do ronda na drodze krajowej nr 32 jednostronny ciąg rowerowy.
Ponadto oprócz poprawy bezpieczeństwa dla uczestników ruchu pieszego i rowerowego na całej trasie przewiduje się:
  1. Wymianę istniejącej nawierzchni i podbudowy w miejscach utraty nośności.
  2. Korektę istniejących skrzyżowań.
  3. Naprawę i przebudowę istniejących przepustów drogowych.
  4. Modernizację, przebudowę lub budowę kanalizacji deszczowej.
  5. Korektę znakowania poziomego i pionowego.
  6. Korektę zieleni przydrożnej.
 
W tych sprawach prosimy o ewentualne uwagi i spostrzeżenia przyszłych użytkowników tego ciągu drogowego, który zamierzamy jesienią bieżącego roku zgłosić do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych” do realizacji w 2010 roku.